onsdag 18 juni 2008

Tävlingsmänniska, vem jag?

Denna sommaren kommer mer eller mindre frivilligt präglas av tävlingar, har jag en liten känsla av. Det kom först lite smygande, men nu börjar det bli mer och mer tydligt..
Borde egentligen inte ge mig in i sånt, som den dåliga förlorare jag är.
Men efter regn kommer solsken, och det finns inget som smakar så gott som segerns sötma.
Facit hittils mellan F och K ser ut som såhär, med viss reservation för att jag minns fel (till min favör förstås).

Minigolf: 1-1. Den gången jag förlorade blev jag förblindad av raseri halvvägs in i matchen, omöjligt att koncentrera sig.

När och Fjärran: 1-4. Jag trodde att jag var allmänbildad och klurig, men K briljerar, hands down, jag är imponerad.

Alfapet: 2-0. Vi är bägge ordpoliser och gillar att använda ord, men jag är helt enkelt lite lite bättre.

Yatzy: 0-2. Tur, bara tur helt enkelt!

Tetris: 10(?)-0: K har inte en suck av en chans, jag briljerar.

Min svaghet är att jag har svårt att fokusera om det går dåligt, jag blir sämre på att sikta, kan inte tänka klart, etc. Å andra sidan är jag flink i fingrarna och kvicktänkt oavsett.
Mjahaja! Vi får se vart detta slutar.

Inga kommentarer: