måndag 23 juni 2008

Semester!

Första semesterdagen, då.
Blandade känslor. Givetvis fantastiskt skönt att vara ledig, men när man kollar ut på vädret blir man inte särskilt munter. Får flashbacks från förra året, då jag inte hade en hel fin dag på HELA min semester. Bah! Hoppas på bättring.
Tänkte ge en liten rapport från midsommar.
Dagen började med upphämtning av ett styck fader för vidare färd mot mataffären. Där började förvirringen råda. "Skulle vi verkligen ha sill, röstade vi inte ner det?" "Ja jag vet inte, vad sa vi?" "Äh, jag köper sill då!"
Väl hemma satt vi och plirade oroligt upp mot skyn "snart blir det regn!" men det höll faktiskt i sig. Ja, det var uppehåll alltså.
Just ja, sillen blev det inte mycket med. Jag och min fader piskade K och min moder rätt så rejält i Alias, två gånger dessutom, jag kände att jag verkligen dragit vinstlotten.
Sedan bar det av till ett styck farbror och hela tjocka släkten på den sidan. Där blev det "tjejerna mot killarna"-tävlingar, dryck,mingel och kvällen avslutades med ett parti Tecken, som jag och min kära kusin vann. Vi knatade hem vid 04:30-hugget eller så..
Sammanfattningsvis, en mycket trevlig midsommar!

Inga kommentarer: